sevgi və ədalət dini islam
+ یازیلدی   سه شنبه ۲۶ خرداد۱۳۸۸ساعت 7:59  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

امام رضانین (ع) واقفیه مقابلینده‌کی ساواشی

سککیزینجی امامین زمانی، شیعه‌نین خارجی مشکل‌لریندن علاوه داخلی مسأله‌لری‌ده اورک آچان دئییلدی. او دوره‌نین مشکل‌لرینی تانیماق بو گونکی بعضی مشکل‌لرین حلّینه‌ده کؤمک اولا بیلر.

امام رضا (ع) زمانی شیعه‌نین ایچینده زیدیه، اسماعیلیه، فطحیه، واقفیه و غالیلر کیمی مختلف فرقه‌لر یاراندی. بو فرقه‌لرین ایچینده شیعه غالی‌لری و واقفیه فرقه‌سی امام رضا (ع) ایله لاپ چوخ مخالفتچیلیغی ائله‌دی.

امام رضانین (ع) امامتینی قبول ائتمه‌ین فرقه

واقفیه فرقه‌سی 183 هجری قمری ایلینده امام موسی کاظمین (ع) شهادتیندن سونرا او حضرتی قائم و مهدی امام ساییب او حضرتده توقف ائتمکله امام رضانین (ع) اماملیغینی قبول ائله‌مه‌دیلر.

بو فرقه‌نین اؤزونه مخصوص خصوصیتلری، اونون سرعتله یاییلماسینا سبب اولدو. بو خصوصیتلردن بیری بو فرقه‌نین رهبرلری ایدی. اونلار جماعتین ایچینده یوخاری علمی، اجتماعی و دینی موقعیتلرینه مالک ایدیلر. جماعت اونلارین آدلارینی فقیه، ثقه و مشهور کیمی صفتلرله همراه ائلیردیلر. اونلارین بعضیسی قاباقکی اماملارین بلا واسطه نماینده‌لری ایدیلر.

واقفیلر اؤز عقیده‌لری‌نین ثبوتی اوچون او زمانین رسانه‌لری یعنی کتاب، مختلف کلاسلارین تشکیلی و تحریف اولموش حدیثلرین یایماسی ایله اؤز عقیده‌لرینی یایماغا اقدام ائلیردیلر. اونلارین اساس هدفلری امام کاظمین حضرت مهدی اولماسینی ثابت ائله‌مگیدی.

اونلار بو ایش اوچون موعود مهدی باره‌سینده اولان چوخلو حدیثلری اؤز نظرلرینه گؤره تفسیر و معنا ائلیردیلر.

امام رضا (ع) بو فرقه‌نین قاباغیندا چوخ شدّتلی دایانیردی. او حضرت واقفیه ایله مبارزه‌ده نئچه ابزاردان استفاده ائلیردیلر:

1.مکاتبه: امام رضا (ع) آتاسی امام کاظمین (ع) نماینده‌لری اولان علی بن ابی‌حمزه بطائنی و زیاد بن مروان قندی و عثمان بن عیسی رواسی‌یه نامه یازیب اونلاردان آتا‌سی‌نین اموالینی او حضرته تحویل وئرمگی ایسته‌دی.

2.شیعه‌لرین شبهه‌لرینه جواب وئرمک: امام رضا (ع) مناظره، دانیشیق و مکاتبه یولو ایله شیعه‌لرین شبهه‌لرینه جواب وئریردیلر و بو یول ایله چوخلارینی حقه قایتاردیلار.

3.حدیثلری تحریفدن تمیزله‌مک: او حضرت واقفیه طرفیندن تحریف اولان حدیثلرین دوزونو شیعه‌لره دئییب واقفیه‌نین یالانچی اولدوقلارینی جماعته آچیقلادیلار.

4.واقفیلرین ماهیتینی شیعه‌لره تانیتدیرماق: امام رضا (ع) مختلف موقعیتلرده واقفیلرین یالانچی و دنیا مالی دالیسیجا اولدوقلارینی شیعه‌لره دئدیلر و اونلارین ماهیتلرینی تانیتدیردیلار.

5.واقفیه‌نی تحریم ائتمک: امام رضا (ع) اؤز شیعه‌لرینی واقفیه‌ ایله رابطه‌ده اولماق و اونلارا زکات وئرمکدن منع ائله‌دیلر.

6.واقفیلری نفرین و لعن ائله‌مک: امام رضادان (ع) نقل اولان چوخلو حدیثلرده او حضرتین واقفیلری نفرین و لعن ائله‌مگی مطرح اولوب. بو حدیثلرین زمانلاری نظرده آلینیرسا او حضرت امامت دورانی‌نین چوخونو اونلارلا مبارزه‌ده‌ اولوبلار. مثال اوچون امام رضانین (ع) ابوسعید مکاری‌نی نفرین ائله‌مگی نقل اولوب. امام اونا بویوروب: « الله چیراغینی سؤندورسون و ائوینه یوخسوللوق گتیرسین . . . سنی گؤروم قارداشسیز قالاسان! سن منیم شیعه‌م دئییلسن . . .» ابوسعیدین اورگی کور ایدی سونرالار گؤزلری‌ده کور اولدو.

7.اؤز علمی کرامتلرینی ارائه وئرمکله: حضرت اؤز علمی کرامتلرینی بیان ائله‌مکله یولدان آزمیش شیعه‌لری دوز یولا قایتارماغا چالیشدی و جهالت اوزوندن منحرف اولانلاری حق یولونا قایتارا بیلدی.

قایناق: امام رضا (ع) و شیعه فرقه‌لری کتابی

+ یازیلدی   دوشنبه ۱۸ اسفند۱۳۹۳ساعت 3:51  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

قیزلار نه‌دن سوبای یاشاماغی سئویرلر؟

جامعه‌شناسلاری فکره سالان و جامعه‌میزی بوروین مشکل‌لرین بیری‌ده جوانلاریمیزین ائولنمگه رغبتسیزلیگی و ائولنمک یاشی‌نین چوخالماسیدیر.

بیر عدّه‌نین نظرینه گؤره بو مسأله‌نین اساس عاملی قیزلاردیر. اونلار بئله اینانیرلار کی اجتماعی استقلال و مالی امکانلارین اولماسی قیزلاریمیزی ائولنمگه رغبتسیزلندیریب.

اؤلکه‌میزین بؤیوک شهرلرینده آپاریلان تحقیقلره استناداً ائولنمه آماری‌نین آزالما سببلریندن بونلاری سایماق اولار: بوشانما، مخصوصاً ائولنمکدن آز فاصله ایله اولان بوشانمالارین چوخالماسی، خیانتین چوخالماسی، اقتصادی عامللر، فردی و اجتماعی فرهنگین دَییشیلمه‌سی، ایشسیزلیک و ایش امنیتی‌نین اولماماسی.

جامعه‌ده یارانان کاذب احتیاجلار انسانلاری آرتیق و داها آرتیق خرجله‌مگه مجبور ائلیر و اقتصادی وضعین یاخشی اولماماسی‌دا اونلاری بیر جور چیخیلماز یولا سالیر و نتیجه‌ده جوانلار بونلاری گؤرمکله ائولنمکدن چکینیر و عایله‌ دولاندیرماق مسئولیتی آلتینا گئتمیرلر.

قیزلاریمیز ائولنمکدن سونرا، سوبایلیقدا اللرینده اولان امکانلاردان داها آرتیغینی گؤزلورلر و عکس تقدیرده ائولنماغاگه رغبت گؤسترمیرلر. اونلارا گؤره خانواده تشکیل وئرمک اقتصادی وضعیتلرینی چتینلدیرسه و اونلاری دردسره سالیرسا نه یاخشی کی ائولنمه‌سینلر و سوبای قالسینلار.

+ یازیلدی   دوشنبه ۱۸ اسفند۱۳۹۳ساعت 3:50  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

دنیانین لاپ مدرن چرخی

پیشرفته‌ترین دوچرخه جهان آلمانین فورد شرکتی بالاجا بیر کیفه یئرلشه بیلن دنیانین اَن مدرن چرخینی تولید ائله‌دی.

دنیانین مدرن تکنولوژیلرینه مجهز اولان MoDe:Pro چرخینده، امنیت سئنسورلاری و ماشینلارین حرکتینی تشخیص وئرن سئنسورلار وار. بو چرخین فرمانیندا مسیر بللی ائله‌ین ویبراتورلار وار و عاغیللی گوشیلارین اپلیکیشنلرینه وصل اولا بیلر.

بو چرخین برقی موتورو دا وار.

+ یازیلدی   شنبه ۱۶ اسفند۱۳۹۳ساعت 0:6  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

یاغ اریدن یئمه‌لیلر

کؤکلمگین قارشیسینی آلماق اوچون مناسب یئمکلر یئمه‌لیسیز. گریپ فروت، آلما، ایستی اوت و یومورتا کیمی ماده‌لر بدنده‌کی آرتیق یاغلاری اریدرلر.

گریپ فروت: یئمکدنن اوّل یاریم گریپ فروت یئمک انساندا دویماق حسّی یارادار و بو میوه‌ده اولان C ویتامینی یاغلاری اریتمگه کؤمک ائلر.

ایستی اوت: ایستی اوتدا اولان پیپرین ماده‌سی بدنده یاغلارین آزالماسینا سبب اولور.

یومورتا: یومورتا آز کالری‌لیدیر. مطالعه‌لر، سحرلر بیر یومورتا یئمگین گون بویو کالری مصرفین آزالماسینا سبب اولدوغونو نشان وئریب. یومورتادا اولان پروتئین قارین ناحیه‌سینده‌کی یاغلاری اریدیر.

آلما: میوه‌لر مخصوصاً آلما بدنین قندینی یاخشی صورتده و ضررسیز تأمین ائلیر. بو میوه بول فیبرلی اولدوغو اوچون انسانا دویما حسی وئریر.

+ یازیلدی   شنبه ۱۶ اسفند۱۳۹۳ساعت 0:5  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

ساده و آیدین ارتباط اوچون یئددی یول (2)

گونده‌لیک یوللادیغیز ایمیل‌لر، قویدوغوز قرارلار، دانیشدیغیز تلفونلار، جماعت ایله دانیشیق و بحثسیز سیزین اجتماعی ارتباطیزی تشکیل ائلیر. بعضیلریمیزین گونو باشا باش ارتباطلا کئچیر. و بو ارتباطلارین نئجه‌لیگی یاشاییشمیزا چوخ تأثیر قویور.

اجتماعی رابطه‌نین بو قدر اهمیتینه گؤره، بو ارتباطلارین کیفیتی و نئجه‌لیگینه آرتیق دقّت یئتیرمه‌لی‌ییک. بو یازیدا دوزگون و یاخشی رابطه‌نین نئجه‌لیگی باره‌ده 7 یول تقدیم اولونور. بو یئددی قایدا، انگلیس دیلینده هره‌سی‌نین اوّلی C  ایله باشلایان بیر کلمه ایله نشان وئریلیب. اونا گؤره بو یئددی قایدایا «یئددی C» آدی وئریریک:

یاخشی بیر دانیشیق و ارتباط، بو «یئددی C»یه احتیاجی وار:

اؤنجه کی یازیدا قایدالارین ایکیسینی سایدیق ایندی یازی نین ادامه سی:

(Concrete) آیدین:

دئدیگیز سؤز آیدین اولسا، قولاق آسانلار سیزین نه دئمک ایسته‌دیگیزی بیلرلر. سؤزده آیدینلیق، فقط بیر نقطه‌یه متمرکز اولان لیزر اشعه‌سی کیمیدیر.

پیس ارتباطین مثالی: علی کیف تبلیغاتی اوچون بئله تبلیغات وئریب:

«بو ناهار کیفلری ایله سیزین بیر داها واخت پرابلمیز قالمایاجاق !»

بو تبلیغات آیدین دئییل و محصول باره‌ده هئچ بیلگی وئرمیر. احساساتدان بوشدور و آلانلاردا انگیزه یاراتمیر.

یاخشی ارتباطین مثالی: کیف تبلیغاتی بئله یازیلیب:

اوشاقلاریزا غذا حاضرلاماغا داها آرتیق واخت قویماق لازم دئییل. اوشاقلارین غذاسینی بو کیفلره قویون، ایستی و یا سرین، نئجه قویموسوز ائله‌ده قالاجاق.

 

(Correct) دوزگون:

ایشلتدیگیز کلمه‌لر دوز اولسا، مخاطب جذب اولار یوخسا اعتمادی سلب اولار. باشارمادیغیز تکنیکی و تخصصی کلمه‌لری ایشلتمه‌یین. سؤزلری اشتباه یازماق و یا دئمک بؤیوک فاجعه ساییلیر.

پیس ارتباطین مثالی:

«سیزین ذهنیزده‌کی آرزولاری حدیث ووروب اونلارا اساساً برنامه‌ قورموشوق. پول‌لاریزی بیزیم بانکا تاپیشیرین».

بو تبلیغی یازان، «حدس» سؤزو یئرینه «حدیث» سؤزونو یازیب کی اوخویانلارین اعتبارینی قازانا بیلمز.

 

(Coherent) ییغجام:

دانیشیغیز ییغجام و منسجم اولسا منطقلی‌ده اولار. اونون بوتون اجزاسی بیر-بیرینه و اصلی موضوعا مربوطدور. دانیشیق لحنی موضوعنون ییغجاملیغیندا دا چوخ تأثیری وار.

 

(Complete) بوتون و کامل:

بوتون و کامل دانیشقدا، سیزین مخاطبیز لازم اولان سؤزلری آرتیق-اسکیک اولمادان تحویل آلار. اونا ناقص بیلگی چاتماز و او سیزین سؤزلریزه فکرلشیب جواب اوچون تصمیم توتا بیلر.

مخاطبیزدن بیر ایشین گؤرمگینی ایسته‌سز، بو سؤزو اونا کامل انتقال وئرین کی او دا نه ائده‌جگینی بیلسین. مثلاً آدلاری، آدرسلری، تاریخلری و یئرلرین هامیسینی کامل صورتده انتقال وئرین کی او گیج قالماسین.

پیس ارتباط اوچون مثال:

«سلام دوستلار! ایندیدن صاباحین قرارینی یادیزا سالیرام!»

بو پیامدا هانسی قرار و هاردا اولدوغو بللی اولماییب.

یاخشی ارتباطین مثالی:

«سلام دوستلار! سیزه صاباحین قرارینی خاطرلادیرام. صاباح سحر ساعت آلتی‌دا عینالی داغی‌نین اتگینده اولمالی‌یوق. لطفاً گلیب گله‌میه‌جگیزی اعلام ائدین».

 

(Courteous) اردملی و ادبلی:

ادبلی ارتباط، دوستیانا رابطه‌دیر. عین حالدا صادقانه‌دیر. ادبلی ارتباطدا جمله‌لرین ایچینده گیزلی توهین و یا گوشه-کنایه یوخدور.

پیس ارتباطین مثالی:

«سلام علی! هفته‌لیک جلسه‌لریمیزده، دانیشانین فقط سیز اولدوغوندان خوشوموز گلمه‌مگی بیلمه‌لیسیز. بیزیم‌ده چوخلو پروژه و نظرلریمیز وار کی اونلار باره‌ده دانیشماق ایستیریک. بیزیم‌ اختیاریمیزدا کفایت قدر واخت قویماغا اطمینانین اولسا، جلسه‌یه گلک یوخسا گلمه‌یک».

گؤردویوز کیمی بو، ایمیلدن چوخ بیر دعوا مئساژینا اوخشور. اوندا، ادب رعایت اولمامیشدی و احساساتی‌دا یاخشی دئییلدی.

یاخشی رابطه‌دن مثال:

« سلام علی! کئچن هفته سیزینله اولان جلسه‌میزده، سیزین گروه اؤز طرحلری و برنامه‌لری باره‌ده یاخشی سؤزلر دئدی. سندن خواهش ائلیرم بو هفته‌ ده بیزیم گروها اؤز برنامه‌لری و طرحلرینی ارائه وئرمگه اجازه وئریله».

منبع: mindtools

+

+ یازیلدی   جمعه ۱۵ اسفند۱۳۹۳ساعت 21:44  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

ساده و آیدین ارتباط اوچون یئددی یول (1)

گونده‌لیک یوللادیغیز ایمیل‌لر، قویدوغوز قرارلار، دانیشدیغیز تلفونلار، جماعت ایله دانیشیق و بحثسیز سیزین اجتماعی ارتباطیزی تشکیل ائلیر. بعضیلریمیزین گونو باشا باش ارتباطلا کئچیر. و بو ارتباطلارین نئجه‌لیگی یاشاییشمیزا چوخ تأثیر قویور.

اجتماعی رابطه‌نین بو قدر اهمیتینه گؤره، بو ارتباطلارین کیفیتی و نئجه‌لیگینه آرتیق دقّت یئتیرمه‌لی‌ییک. بو یازیدا دوزگون و یاخشی رابطه‌نین نئجه‌لیگی باره‌ده 7 یول تقدیم اولونور. بو یئددی قایدا، انگلیس دیلینده هره‌سی‌نین اوّلی C  ایله باشلایان بیر کلمه ایله نشان وئریلیب. اونا گؤره بو یئددی قایدایا «یئددی C» آدی وئریریک:

یاخشی بیر دانیشیق و ارتباط، بو «یئددی C»یه احتیاجی وار:

(Clear) دوم دورو و ساده‌

 (Concise) قیسا و خلاصه

(Concrete) آیدین

(Correct) دوزگون

(Coherent) ییغجام

(Complete) بوتون و کامل

(Courteous) اردملی و ادبلی

بو یئددی یولون هر بیرینی واقعی مثال‌لارلا توضیح وئریریک:

 

(Clear) دوم-دورو و ساده:

بیری ایله دانیشاندا منظوروزو دوم-دورو و ساده شکلده دئیین. سؤزو بوروشدورمایین نه‌یی دئمک ایسته‌دیگیزی ساده دئیین. اوندان نه ایسته‌دیگیزی شفاف دئیه بیلمه‌سز، او دا سیزه جواب وئرمکده تردید ائده‌جک.

دانیشغین ساده اولماسی اوچون هر جمله‌ده‌کی ایستک و ایده‌لریزی آزالدین. یعنی سؤزو و مطلبی مقابل طرفه تحویل وئردیگیزدان مطمئن اولون. انسانلار سیزین دانیشیغیزی بیلمک اوچون لغتنامه‌یه‌ مراجعه ائله‌مه‌مه‌لیدلر.

پیس ارتباطین مثالی؛ علی حسنه بیر ایمیل گؤندریب:

«سلام حسن! سیزین اداره‌زده ایشله‌ین جواد باره‌سینده سنه بیر سؤزلر دئمه‌لی‌یم؛ دقّتین اولسون بو جواد یاخشی اوغلاندی، اصلاً او بیر سرمایه‌دی. سنی گؤرنده اونون باره‌سینده داها آرتیق دایشماغی چوخ ایستیرم».

بو ایمیلین نه دئدیگی بللی دئییل. او اداره‌ده نئچه جوادین ایشله‌دیگی و اونون هانسی جوادی قصد ائله‌دیگی بللی دئییل. بیر ده بللی دئییل علی جوادی نییه تعریفله‌ییر. حسنین حقّی وار جواب یازیب اونون نییه بو قدر تعریفلندیگینی سوروشسون.

نهایتده بللی دئییل علی‌نین جوادی تبلیغ ائله‌مکدن منظورو نه ایدی.

یاخشی ارتباط: علی حسنه بیر ایمیل گؤندریب:

«سلام حسن! سیزین اداره‌ده ایشله‌ین جواد حسنی باره‌سینده سنینله دانیشماق ایستیرم. او یاخشی ایشله‌یندی چونکی خبریم وار نئچه IT پروژه‌سینی آز زماندا باشا چاتدیریب. بیز گلن آیداکی پروژه‌لریمیزده اونون کؤمگی و تخصصوندن استفاده ائلیه بیلریک. بو ایشه امکانیمیز وار؟ یاخیندا سنینله بو باره‌ده دانیشساق سئوینرم».

 

(Concise) قیسا و خلاصه:

بیر سؤزو خلاصه دئمک، داها آز انرژی و داها آز واختدا مطلبی یئتیرمک معناسنیدادیر. منظوروزو اوچ جمله‌ده دئمک امکانی اولان یئرده، ائشیدنین گناهی نه‌دیر اونو آلتی جمله‌ده ائشیتسین؟ داها خلاصه دانیشماق اوچون آشاغیداکی نکته‌لره دقّت ائدین:

دانیشیغیزدا آرتیق کلمه‌لری حذف ائله‌یین. دانیشیغیزدان «فرضی مثال»، «باخ بیر»، «ایستیرم دئیم» و «واختینی آلیرام» کیمی سؤزلری حذف ائله‌یین.

مقابل طرفیز آییق آدام اولسا منظوروزو بیر دفعه دئیین. لازم دئییل اونو نئچه دفعه مختلف شکلده بیان ائده‌سیز.

پیس ارتباطین مثالی:

«سلام حسن! بیر مسأله باره‌سینده سنله دانیشماق اوچون واختینی آلیرام. او دا کئچن هفته گزمکده اولاندا ذهنیمه گلن الکترونیک نامه یولو ایله ویزیتورلوق کمپینی یولا ‌سالماقدیر. من دوغرودان بونا اینانیرام کی بیزیم هدف بازاریمیز، آیدین و بللی شکلده، اؤز قبالیندا بیزیم سعلریمیزی گؤرمک ایستیر. من مطمئنم بیزیم شرکت طرفیندن گؤرولن بو ایش مثبت تأثیرلر قویا بیلر و بو ایش مشتریلرین ذهنینده هر سعی‌دن آرتیق نفوذ ائلیه بیلر. مثلاً دئمه‌لی‌یم کی شرکتی ثابتلشدیرمک باره‌سینده دانیشساق، یوللاری‌نین بیری محلی مدرسه‌لر طریقی ایله خیریه مؤسسه‌لره کؤمکلیک ائله‌مکدیر. بو جور کی بیز اونلارین دقّتینی جلب ائله‌مک ایسته‌دیگیمیز جماعت، بو طریق ایله بیزیم سسیمیزی ائشیده‌جکلر. سن بو باره‌ده نه دوشونورسن؟»

گؤردویوز کیمی بو ایمیل چوخ اوزون و تکرارلیدیر. اونون چوخ جمله‌لرینی حذف ائله‌مک اولار.

یاخشی ارتباطا مثال:

«سلام حسن! سنین نظرینی ایمیل یولو ایله ویزیتورلوق ائله‌مک باره‌ده بیلمک ایستیرم. بو یول، بیزیم شرکتین سطحینی قووزاماغا کؤمک ائلر. مخصوصاً محلی مدرسه‌لرین طریقی ایله خیریّه مؤسسه‌لره کؤمکلیک ائله‌مکله. بو ایشین مثبت تأثیرلری اولا بیلیب ذهنلرده داها اوزون زماندا قالا بیلر. ایندی قالیب سنین نظرینه»

ادامه‌سی وار . . .

+ یازیلدی   جمعه ۱۵ اسفند۱۳۹۳ساعت 17:36  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

سؤز آزادلیغی اسلام باخیشیندا

اسلام دینی، زماندان و مکاندان یوخاری و حد مرزی اولمایان بیر دیندیر. بو دین، سؤز آزادلیغینی احترام و اکرام چرچیوه‌سینده قبول ائلیر و انسانی، دوشونجه و ایدئولوژی سئچمگینده مختار بیلیر.

بعضی مسلمانلار سؤز آزادلیغینا دا قایل اولماسالار، اسلام دینی سؤز آزادلیغینی و هر هانسی یولو سئچمک آزادلیغینی انسانین اؤزونه بوراخیر. اسلام بویوران آزادلیقدا هر انسان؛ اقلیتده اولا و یا اکثریتده بیر نفر اولا و یا چوخ اولا، اؤز حقلرینه نایل اولماغا طبیعی حقی وار. اسلام انسانلارا ائله مهربانلیق، ائله کرامت اؤیردیر کی انسان عمیسی‌نین قاتلینی باغیشلایا بیلیر. ابوسفیانین آروادی هند، هرچند مسلمان اولمامیشدان اوّل حضرت حمزه‌نین شهادتینه سبب اولوب اونون جیگرینی چیخاردیب یئمیشدی، آما مسلمان اولماقلا اسلامین رأفتی سایه‌سینده باغیشلانیر. بیر حالدا کی دموکراسی، مزیتلرینه رغماً بیر بؤیوک عیبی وار: دموکراسی سیستمینده آزلیغین حقّی یوخدور. بیر نفرین حقّی یوخدور. بیر جامعه‌ده اقلیتده یاشایان انسانلارین حقلری اکثریتده اولانلارین یولونا قربان گئدیر.

قرآن کریم سؤز آزادلیغینی جامعه‌ده‌کی ناب و درین دوشونجه‌لرین کشفینه بیر وسیله کیمی ساییر و یئر به یئر انسانلاری دوشونمگه و تفکّره چاغیریر و البته کی دوشونن انسان دوشوندویونو دیله گتیرمه‌لیدیر یوخسا تورپاقدان باش قالدیرمامیش آغاجین نه فایداسی وار.

انسانلار تاریخ بویو سؤز آزادلیغی، عقیده آزادلیغی کیمی آزادلیقلار دالیسیجان اولوبلار. اسلام دینی انسانین بو عطشینه جواب وئریب و انسانا لازم اولان کرامتی و آزادلیغی وئریب:

الله تعالی قرآندا اعراف سوره‌سی‌نین 157 –جی آیه‌سینده بویورور: «... وَ یَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَ الأَغلال الَّتِی کَانَت عَلَیهِم» « . . . اونلارین چتینلیکلرینی و زنجیرلرینی آچار».

حضرت علی (ع) نهج البلاغه‌نین 31-جی نامه‌سینده بویورور: «لا تکن عبد غیرک و قد جعلک الله حرا» «الله سنی آزاد یارایب آیرسینا قول اولما».

البته کی سؤز و دوشونجه آزادلیغی‌نین اهمیتی جسم آزادلیغیندان چوخ یوخاریدیر.

آما آزادلیغی ایستر جسمی و یا ایستر سؤز آزادلیغی‌نین تعریفی نه‌دیر؟ هر سؤزو هر یئرده دئیه بیلمگه آژادلیق دئمک اولارمی؟ گئدیب بیری‌نین پنجره‌سینه داش آتماق و یا قاپیسینی آچیب اونا یامان دئمگین آدینی آزادلیق قویماق اولارمی؟ هر عاغیللی انسان بو مسأله‌نی ردّ ائلر و بونا اوخشار ایشلری آزادلیق تعریفی ایچینده سیغدیرا بیلمز. اؤلکه‌میزده پارلمانی سیستمی‌نین باشلانیش ایللرینده (مشروطه‌نین باشلانیش گونلرینده) بیر عده جاهل آزادلیغین نه اولدوغونو آنلامادان، اللرینه کئچن تریبونلار واسطه‌سی ایله (مجلس تریبونو و مطبوعات) اونا بونا حتی مملکت بؤیوکلرینه یامان یازیب توهین ائله‌مگه باشلادیلار و نتیجه‌ده مشروطه حرکتی انحرافا چکیلدی.

سؤز آزادلیغی، آغیزا گلن هر سؤزو دانیشماق آنلامیندا دئییل. البته هر دانیشیقدا آیری انسانلارین کرامتی انسانلیق قایدالاری و جامعه قایدالاری نظرده توتولمالیدیر. اجازه بویورون بیر مثال ضمنینده بئله عرض ائله‌ییم:

جناب منتقد بیر شخصین گئیدیگی پالتارین عیبلی اولدغونو دوشونور. ایندی گئدیب هر یئرده «فلانی بئله عیبلی پالتار گئییب» دئمکله جار سالیرسا، بونا سؤز آزادلیغی دئمکق اولماز، آما گلیب اؤز نظرینی او شخصین اؤزونه دئسه بونا سؤز آزادلیغی دئمک اولار.

قرآن کریم سؤز آزادلیغی‌نین چرچیوه‌سینی آیری انسانلارین حقلری ساییب اسراء سوره‌سی‌نین 36-جو آیه‌سینده بویورور: «وَ لا تَقفُ مَا لَیِسَ لکَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَ البَصَرَ وَ الفُؤَادَ کُلُّ أُلئِکَ کَانَ عَنهُ مَسئُولاً» «بیلمه‌دیگین شئیین دالیسینجا گئتمه، البته سنین قولاغین، گؤزون و اورگین مسئول‌دور».

نور سوره‌سی‌نین دؤردونجو آیه‌سینده بویورور: «إنَّ الَّذِینَ یَرمُونَ المُحصَناتِ الغافِلاتِ المُؤمِناتِ لُعِنُوا فِی الدُّنیَا و الآخِرَه وَ لَهُم عَذَابٌ عَظیمٌ»«مؤمنه خانیملارا افترا آتانلار، دنیا وآخرتده لعنته گلرلر و اونلار اوچون بؤیوک عذاب وار».

و یا حجرات سوره‌سی‌نین 11-جی آیه‌سینده بویورور: « َأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لَا یَسخَر قَومٌ مِّن قَومِ عَسَی أَن یَکُونُوا خَیراً مِّنهُم وَ لَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسًی أَن یَکُنَّ خَیراً مِّنهُنَّ وَ لَا تَلمِزُوا أَنفُسَکُم وَ لَا تَنَابَزُوا بِالأَلقابِ...»«ائی ایمان گتیرنلر! بیر دسته آیری دسته‌نی اله سالماسین، بلکه اونلاردان داها یاخشیدیلار، و آروادلار آیری آروادلاری‌دا. بلکه اونلاردان داها یاخشیدیلار. بیر بیریزین عیبلرینی آختارمایین و بیر بیریزی پیس لقبلرله خطاب ائله‌مه‌یین».

الله تعالی مسلمانلارا آیری انسانلارین ایناندیقلارینا پوچ‌دا اولسا بئله، توهین ائتمگی اجازه وئرمیر. قرآن کریم انعام سوره‌سی‌نین 108-جی آیه‌سینده بویورور: «وَ لَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدعُونَ مِن دُونِ اللهِ فَیَسُبُّوا اللهَ عَدوَا بِغَیرِ عِلمٍ...» «الله‌ا اینانمایانلارین ایناندیقلارینا یامان دئمه‌یین کی اونلار دا جهالت اوزو ایله الله‌ا اهانت ائلرلر . . .».

+ یازیلدی   چهارشنبه ۱۳ اسفند۱۳۹۳ساعت 9:47  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

سس سرعتی ایله شهرلر آراسی سفر

پروژه پ

Hyperloop پروژه‌سی، مسافرت اوچون مناسب اولان ساعتده 1280 کیلومتر سرعتله گئده بیلن کپسول‌لارین دوزلمه‌سی‌نین آدیدیر. بو پروژه مطالعاتی مرحله‌سینی دالیدا بوراخیب و عملیاتی مرحله‌سینه آددیم آتیب.

بو پروژه برکلی و هاروارد کیمی دانشگاهلارین محققلری طرفیندن یولا سالینیب. کپسوللار، سس سرعتی ایله هاواسیز لوله‌لرین ایچینده حرکت ائلیه‌جکلر. Hyperloop Technologies شرکتی بو پروژه‌نین اجراسینی عهده‌سینه آلیب.

بو پروژه‌نین بیرینجی فازی، لاس وگاسلا لوس آنجلسی بیر بیرینه باغلایاجاق. بو مسیر، طیاره‌ سرعتی کیمی 20 دقیقه‌ده طی اولاجاق آما داها آز خطر و داها آز هزینه‌ ایله.

بو پروژه‌نین ایلکین سرمایاسی ۸.۵ میلیون دولار جیواریندادیر. آما برنامه‌یه گؤره ایکی طرفلی لوله،‌ هر مایل اوچون 46 میلیون دولار جیواریندا خرج آپاراجاق. بئله‌لیکله بو پروژه‌نین بوندان آرتیق هزینه‌یه احتیاجی وار.

+ یازیلدی   شنبه ۹ اسفند۱۳۹۳ساعت 20:51  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 

اوشاقلاری گؤی یئمگه تشویق ائله‌یین

معمولاً اوشاقلارین اسپناه، یئرکؤکو، چوغوندور و اوخشار گؤیلری یئمگی سئومزلر. آما بو گؤیلر اونلارن بؤیومه‌سینه لازم اولان مادّه‌لردیلر. گؤیلر، خاصیتلی اولدوقلاریندان علاوه سویوق دَیمه و سایر ناخوشلوقلارین قاباغینی آلارلار.

اوشاقلاری زورلا بیر شئیی یئمگه و یا بیر ایشی گؤرمگه مجبور ائتمک دوز ایش دئییل. یا اصلاً ممکن ایش دئییل. بونا گؤره اونلارا گؤی یئدیرتمک اوچون تشویقلردن و اویونلاردان کؤمک آلماق لازمدیر.

اوشاقلار خورک یئمگه باشلایاندان گؤی یئمگه عادت ائله‌مه‌لیدیلر. بوگونه قدر بو ایشی گؤرمه‌میسزسه بو گوندن اونلارین غذالارینا گؤی قاتین. گؤیون دادی اوّلده اونلارا عجیب گلسه ده تدریجله اونا عادت ائلیه‌جکلر.

اوشاقلار بؤیوکلردن تقلید ائله‌مگی سئورلر. بونا گؤره اونلارین گؤی یئمگی اوچون بؤیوکلر ده گؤی یئمه‌لیدیلر. اوشاقلارین آغیز دادی سیزین الیزده‌دیر. اونلاری دَییشه بیلرسیز. مثلاً سالادین ایچینه کاهی، بامادور و خیاردان علاوه پیشمیش یاشیل نوخود دا آرتیرین. یاشیل نوخودون اندازه‌سی اونلاری یئمگه هوسلندیره‌جک.

یئمه‌لی آشدا جور به جور معدنی مادّه‌لر و ویتامینلر وار. گونده‌لیک جور به جور آشلارلا اوشاغی مختلف دادلارلا تانیش ائله‌یین.

اوشاقلاری گؤی یئمگه تشویق ائله‌یین. حتی اونلارا گؤی یئمک اوچون جایزه وئرین. بو مسأله ایشین باشلانیشیندا داها چوخ اهمیته مالکدیر.

بروکلی کلمی کیمی یاشیل رنگلی گؤیلری نارین دوغرایین کی او بیریلرین ایچینده گیزلنسین. اوشاقلارین یاشیل گؤیلره بازلیقلاری اولماز.

گؤیلری اونلارین سئودیکلری غذالارلا مخلوط ائله‌یین و اونلارا غذا وئرنده غذانین بوشقابداکی دوزولوشو خوشا گلیم و اَیلَنجه‌لی اولسون. مثلاً سالادین ملزلمه‌لری ایله بوشقابدا دووشان شکلی یارادین.

گؤی آلماغا اوشاقلاری‌دا آپارین و آلاندا اونو گؤیلرین آدلاری ایله تانیش ائله‌یین و هر بیرینی بیر ناغیل و خوشا گلیم شکلده اوشاغا تانیتدیرین.

اؤز حیاطیز اولسا اوردا جور به جور گؤیلر اکین و بو ایشی اوشاقلا بیرلیکده گؤرون.

اوشاق، گؤیلرین بیرینی سئومه‌سه اونون شکلینی دَییشین مثلاً بامادورو مزه‌لی شکلده دوغرایین و یا لاپ بالاجا بامادور اوشاغا وئرین.

اوشاق بوشقابینداکی گؤیون سئومه‌دیگینی دئسه، گولر اوزله اونو بوشقابیندان گؤتورون آما گلن سئری همان گؤیو آیری شکلده اونون بوشقابینا قویون. اوشاق او گؤیو سئونه قدر بو ایشی دوام ائدین. اوشاغا گؤیلرین دوغراماسینی اؤیردین بو ایشله او اؤزونو غذانین حاضرلاماسیندا شریک بیلر و اونو یئمگه هوسلنر.

+ یازیلدی   پنجشنبه ۷ اسفند۱۳۹۳ساعت 9:55  یازدی میرزه عبدالصمد ملکی | 
 
آنا صحیفه
یؤنتمن پروفایلی
الکترون پست
آرشیو
وبلاگ باشلیقلاری
وبلاگا گؤره
«سئوگی و عدالت دینی اسلام» وبلاگی چالیشاجاق سئوگی و عدالت دینی اولان اسلامی جوانلارا تانیتدیرسین و اونلارین شبهه لرینه صادقانه جواب وئرسین.

عربجه، فارسجا و آذربایجان تورکجه سی دیللرینده ترجمه قبول ائدیلیر.
ترجمه هزینه سینی یاتیرما حسابی:
صمد کامران آدینا ملت بانکی حساب نومره سی: ۴۳۳۴۸۶۲۲۶۳
صمد کامران آدینا ملت کارت نومره سی: 6104337105212110

وبلاگ «سئوگی و عدالت دینی ایسلام» سعی خواهد کرد برای شناساندن اسلام، این دین محبت و عدالت به نسل جوان تلاش کرده صادقانه به شبهات آنان پاسخ دهد.

دوستانی که مایل به تبادل لینک هستند این وبلاگ را با عنوان
((سئوگی و عدالت دینی ایسلام))
لینک فرمایند و خبرمان کنند تا لینکشان نمائیم.

باغلانتیلار 1
جشنواره وب
دین خادیمی din xadimi
اسلام دين رحمت
جمله هاي طلائي
باغلانتیلار آرشیوی
اوّلکی یازلار
اسفند ۱۳۹۳
بهمن ۱۳۹۳
دی ۱۳۹۳
آذر ۱۳۹۳
آبان ۱۳۹۳
مهر ۱۳۹۳
شهریور ۱۳۹۳
مرداد ۱۳۹۳
تیر ۱۳۹۳
خرداد ۱۳۹۳
اردیبهشت ۱۳۹۳
فروردین ۱۳۹۳
اسفند ۱۳۹۲
بهمن ۱۳۹۲
دی ۱۳۹۲
آذر ۱۳۹۲
آبان ۱۳۹۲
مهر ۱۳۹۲
شهریور ۱۳۹۲
مرداد ۱۳۹۲
تیر ۱۳۹۲
خرداد ۱۳۹۲
اردیبهشت ۱۳۹۲
فروردین ۱۳۹۲
اسفند ۱۳۹۱
بهمن ۱۳۹۱
دی ۱۳۹۱
آذر ۱۳۹۱
آبان ۱۳۹۱
مهر ۱۳۹۱
شهریور ۱۳۹۱
مرداد ۱۳۹۱
تیر ۱۳۹۱
خرداد ۱۳۹۱
اردیبهشت ۱۳۹۱
فروردین ۱۳۹۱
آرشيو
باشلیق اساسیندا آرشیو
داوريهاي حيرت انگيز حضرت علي (ع)
راه هاي كسب اعتماد بنفس
تصاوير محرم و عاشورا Ashura ، Muharram
آچار سؤزلر
ع (1)
عایشه (1)
امام حسن (1)
بیابان (1)
امام حسن ع (1)
حد قذف (1)
تهمت زنا (1)
یازارلار
میرزه عبدالصمد ملکی
الهة السادات
باغلانتیلار
حق و حقیقت
فرزندان مهدی
آمین
خلق کریم
شورحسین(علیه السلام)
پندار نيك
بسیج مدرسه عشق است
میقات مهر
تهاجم فرهنگی
دوست خدا
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM

داغ کن - کلوب دات کام